Współczesne opowieści o Bogu w perspektywie badań psychologii narracyjnej | „Płeć Boga”

Rozwiń transkrypcję filmu

Współczesne opowieści o Bogu w perspektywie badań psychologii narracyjnej | "Płeć Boga"

  • Dziękuję państwu zaproszenie od czego
  • Dziękuję państwu zaproszenie od czego
  • chciał proszę państwa zacząć psychia nyż
  • takiego jest zacznijmy od tego a
  • następnie zobaczymy
  • jakia pytanie dlaczego płeć Boga jest
  • ważna ale punkz teilo tyko Punk widzia
  • każdej jednej osoby która jej relacji z
  • Bogiem i jej relacji wobec siebie samego
  • tego kim jest jak traktuje siebie więc
  • zgodnie z psychologią narracją w tej
  • chwili tutaj akurat cytuj bo tutaj
  • psychologia filozofia narracyjna dla
  • mnie osobiście Są s Są połączone i taką
  • główną przyw jest to że człowiek jest
  • zwierzęciem opowiadającym historię
  • prymarny aktem naszego umysłu jest to że
  • opowiadamy opowiadamy nie tylko o sobie
  • i o świecie Tylko w ogóle nie możemy myś
  • bez opowieści całe nasze myślenie jest
  • zanurzone w języku Ale przy okazji bard
  • specyficznie w języku ponieważ ma formę
  • narracyjna i oczywiście tutaj można
  • powiedzieć że w takim razie będzie to
  • również kwestia pew zdolności bo
  • oczywiście jeżeli powiemy że myślimy
  • sposób nyny to nie każdy będzie to robić
  • tak samo ustrukturyzowany sposób
  • jak jak in inne osoby więc z jednej
  • strony nie możemy inaczej z drugiej
  • strony częścią pewnej Edukacji i tego
  • szkolenia się w tym właśnie tą formę
  • narracją
  • móc m wewnętrz swojej głowy wymaga Tow
  • treningu pej
  • specjalizacji No i rzecz jasna nie
  • wszyscy rodzimy się w takim miejscu tak
  • szczęśliwej rodzinie żeby móc spokojnie
  • sobie te formy tylko przyswajać ale
  • również szkolić takim
  • trzonem tego jak rozumiemy
  • nyż
  • Gilów
  • ny bardzo odmienne punkty widzenia
  • oczywiście łączy dlatego ja na przykład
  • pozw sobie
  • [Muzyka]
  • pod
  • ncie każd
  • filozofów Pozwoliłam sobie zobrazować
  • tymi kulam
  • [Muzyka]
  • w
  • tym chodzi Czyli jeżeli my mówimy
  • człowiek jest zwierzęciem opowiadającym
  • historię to wskazuje nam na pewną
  • czasowość tego że historię opowiadamy
  • nasza historia ma jakiś początek jakieś
  • rozwinięcie jakie Zakończenie I po
  • pierwsze dzieje się tuj teraz ale ja
  • kiedy tworzę tą swoją historię nie mogę
  • nie odnosić się i do wcześniejszej
  • historii swojego własnego życia i do
  • historii
  • kulty swego pokolenia miejsca z którego
  • wyr możem psychicz zwrócić uwagę na
  • aspekty czasowości my możemy być osobami
  • które w przeszłości nasze teraźniejsze
  • historie tak naprawdę są historiami
  • przeszłymi I analogicznie można
  • powiedzieć jak myślimy tej czasowości
  • kiedy bardziej wchodzimy w przyszłość
  • przeszłość a dzieje teraz tylko że
  • konceptu ną historię możemy tendencje w
  • jedną albo drugą stronę kolejną rzeczą
  • która jest niezbędna w tej koncepcji
  • jest refleksyjność i to jest ta RCZ
  • która będzie najbardziej zróżnicowana
  • kra będzie najbardziej związana z
  • jakimiś naszymi
  • osu natomiast założenie jest takie że
  • niezależnie od tego jaki mamy poziom
  • edukacji jako ludzie mamy jakąś
  • refleksyjność i Chociażby przez swoje
  • akcje nawet jeżeli wprost nie zadamy
  • sobie pytania o to kim jesteśmy i do kim
  • zmierzamy to odpowiemy sobie na te
  • pytania poprzez To co robimy bo jesteśmy
  • zmuszeni do tego żeby coś wybrać i te
  • nasze wybory są odpowiedzią na to co
  • wartościujący tą refleksyjności kim
  • jestem jak rozumiem otaczający m świat
  • ale również co jest dla mnie wartością
  • Jaki jest mój sens życia i czy ja to
  • zrobię mniej lub bardziej sposób właśnie
  • naukowy To jest osobna kwestia No i
  • tutaj z punktu widzenia tego wystąpienia
  • najważniejszy trzeci punt czyli zenie
  • świ społeczny świat społeczny polega
  • tutaj na tym że ja bez RAM nie mogę
  • sobie po prostu zacząć tworzyć na rac ja
  • tych ram potrzebuję ja potrzebuję metan
  • narracji można powiedzieć tu
  • gdzie mikr narracji potrzebuję
  • jakiegokolwiek punkt zaczepienia
  • Człowiek nie jest zawieszony w próżni i
  • bez narracji który uczy się
  • po prostu konstruować nie mo i teraz
  • przechodząc już bardziej
  • [Muzyka]
  • psych poznawczą która zwraca uwagę jak
  • wygląda tworzenia się
  • właśnie
  • nazywam Możemy zacząć od tego że jak
  • ludzie Posługujemy się
  • pozy wyzej wi
  • stereotyp ale również schem cech
  • konkretnych osób jak Skry skrypt
  • konferencji gdybyśmy nie mieli
  • konfer dzięki temy
  • [Muzyka]
  • TR zwrócić uwagę że on będzie też
  • rzeczywistość zakrzywiać dlatego że my w
  • tym momencie Przy zaktywizowany
  • schemacie będziemy szukać
  • informacją się proroctwo czyli
  • interpretując sytuację będziemy już
  • zachowywać się zgodnie z sytuacją którą
  • żeśmy zinterpretowali w taki nie inny
  • sposób innymi schematy poznawcze z
  • jednej strony działają na naszą korzyść
  • ponieważ nie
  • jesteśmy kulturowo oderwani od tego co
  • się dzieje Oczywiście jak idziemy do
  • innej kultury możemy nie mieć tutaj
  • pojawia że mamy całą wizę Tylko że ona
  • niekoniecznie zawsze jest uświadomiona
  • natomiast natomiast jeżeli już
  • zaktywizować z drugiej strony możemy
  • antycypować przecpac konkretnych zdarzeń
  • zachowywać się w taki sposób żeby
  • spełnić
  • n
  • sy teraz powi że
  • ncy które będą definiować jestem jako
  • bohater czy ja jestem w ogó pierwszą
  • bohaterką swojej op SW op Czy jestem
  • bohaterem SW
  • op to wartościować więc możemy również
  • powiedzieć że głębokie schemy nyne
  • kreować tożsamości to są również schemy
  • poznawcze tylko że bardziej bardziej
  • skomplikowane mówiąc to chciał
  • nawiązać t pier zanen świat społeczny
  • skąd schematy poznawcze
  • bior oczywiście metrac k
  • narzucają
  • porząd przed
  • wszystkim gł źródłem schematów poznawczy
  • które
  • Osobiście uważam że Met narracje
  • trzymają się świetnie po prostu w tej
  • chwili mamy ich jeszcze parę więcej a
  • pytanie jest I tutaj właśnie to to jest
  • to to miejsce gdzie
  • chciałabym nawiązać do do tej naszej
  • dyskusji która tutaj się wcześniej
  • wywiązała mianowicie kiedy my można
  • powiedzieć że coś jest niszowe A kiedy
  • można powiedzieć że coś jest
  • mainstreamowe kiedy jesteśmy w swojej
  • własnej bańce tego czym się zajmujemy i
  • Skąd czerpiemy informacje i co dla nas w
  • takim razie będzie w pewnym sensie
  • narracją A może w tym momencie to jest
  • mikr
  • narracja tylko my jesteśmy związani z
  • tym co co dzieje się należałoby może
  • zapytać studentów którzy ku mojej dumie
  • przyszli
  • [Muzyka]
  • więc no i w tym momencie co tutaj jest
  • tak naprawdę mainstreamowe Skąd my to
  • czerpiemy tutaj znowu wracając do myśli
  • filozoficznej co będzie żywą tradycją
  • jak powiedział Czyli co za chwilę będzie
  • tradycją co za chwilę będzie obrazem
  • Boga bo w tym momencie można powiedzieć
  • że każdy kto ma tiktok jakieś inne Med
  • społecznościowe może tworzyć swoją
  • narrację i może związku z tym postarać
  • się o to ażeby swój punkt
  • widzenia właśnie swoje schematy
  • poznawcze narzucić innym jeżeli to się
  • uda to kto wie może to jest następna
  • metanarracja która jest
  • w związku z tym teraz to wszystko chciał
  • połączyć bez powodu z Bogiem dlatego
  • że głęboki sens z tego tytułu
  • że będzie
  • tocja to jest również
  • [Muzyka]
  • SP
  • pozytyw zobaczyć jakie w tej chwili mamy
  • opowieści o Bogu w takiej kze tego co
  • tradycyjnie nazywamy metrac w związku z
  • tym mam dla państwa trzy
  • filmy które mają nie Obra
  • Boga zyć
  • w tego typu kulturze my w ogóle
  • przedstawiamy Boga jako kobietę więc
  • odpowiedź
  • nie patriarchat i tam w ogóle filmy
  • religijne zazwyczaj
  • są trzymają się tego że jeżeli USI być
  • kontrowersyjne to robią to w standardowy
  • sposób co jest w sumie taką ironią
  • kontrowersji
  • Natomiast jeżeli mamy filmy które nie
  • usiłują być kontrowersyjne natomiast
  • mają wątek religijny mają tam spotkanie
  • z bogiem
  • to to raczej jest
  • mężczyzna zobaczył statystyki
  • dotyczące t jak przedstawi jest szata
  • czy jako kobieta czy jako mężczyzna
  • dalej będzie
  • mężczyzna ale jest więcej diabłów kobiet
  • [Muzyka]
  • i tutaj właśnie może to jest
  • miejsce było prof wystąpieni k jest
  • gna świat wygląda tak jak wygląda nie
  • wygląda Świat więc pytanie jest bardzo
  • proste trzyma narc Czyli kto opowiada o
  • Bogu więc jeżeli
  • weźmy popularną DJ opadają mężczyźni
  • jest
  • ogromna dysproporcja pomiędzy
  • którzy kobietami
  • ałna Niezależnie od tego kim jest
  • bater mężczyna pun
  • Wiz jest osoba która ma i może
  • wiszy film do którego zpow studenci że
  • obł do
  • tej nie
  • polecam wątek
  • filozofic pież SP tak
  • [Muzyka]
  • Bogiem to jest ogromne wyzwanie że żeby
  • to pokazać w kinie moim skny zaniem to
  • się nie udało ale to zostawiam do
  • państwa ocenę Natomiast co tutaj widzimy
  • interesującego prz wszystkim nielicznych
  • filmów gdzie faktycznie Bogiem jest
  • kobieta przy przez chwilę to jest
  • Spencer którą państwo tutaj widzą jako
  • tą postać gjc Ale co jest też
  • interesujące w tym filmie mamy Boga w
  • trzech osobach bo mamy
  • również syna i Mamy również Ducha
  • Świętego w postaci
  • tej
  • natomiast ja mo zostawię
  • tutaj zwiąku
  • minut jakie będą relacje między nimi
  • Natomiast to co wydało mi się tutaj
  • najbardziej interesujące to jest to że
  • tam mamy wątek cierpiącego mężczyzny po
  • stracie córki najpierw objawia się bóg
  • jako kobieta dlatego że
  • najpierw Kobi mówi bo teraz nie
  • poradzisz sobie z tym
  • teraz potrzebujesz zrozumienia teraz
  • potrzebujesz empti teraz potrzebujesz
  • dlatego jestem kobietą natomiast dalszej
  • części filmu bó pojawia się jak
  • ten to dlatego że w tym etapie jest
  • powiedziane
  • że
  • bohater wszystko po prostu
  • Innymi słowy zadaniowość która dzieje
  • się zadaniowość wymagania działanie jest
  • pokazane Tak mamy
  • progresywne ale to jest tylko otoczka do
  • tego żeby stereotypowe
  • cechy pokazać do tego to jest wykorzyst
  • i tutaj jest kobietą pojawia kś czeka na
  • Boga to trzeba cały FM
  • wytrzymać natomiast to jest saty
  • fmż
  • zaznaczyć jak ktoś jest bardziej kobieco
  • delikatny to trzeba się uzbroić żeby
  • film
  • natomiast na co trzeba zwrócić uwagę to
  • jest że kobieta jest wykorzyst
  • dlatego to jest
  • kobieta nie jest narracja specjalnie o
  • którą nam chodzi jeżeli mieliśmy cieszyć
  • idziemy stronę jakś równości jest
  • infantylny bardzo specyficzne poczucie
  • humoru Ależ
  • bcy kolejny wątek taki naprawdę najmniej
  • związany z Bogiem któ
  • postanowiłam zę współczes są również
  • opowieści które są inspirowane
  • nie Bogiem które
  • zwyczaj proszę państwa kobiet Wonder
  • które są w tych
  • opowieściach boginiami można powiedzieć
  • natomiast dlaczego ja postanowiłam o
  • nich wspomnieć dlatego że one są
  • przykładem któ dzieje się w sztuce
  • masowej a żeby damskie postacie które ma
  • sił sprawczość i boskość dostają
  • atrybuty stereotypowo męskie czyli nie
  • pokazuje się styp damskich cech tak jak
  • empatia komunikacja opiekuńczość jako te
  • które są źródłem
  • siły siła musi być rozumiana w tym
  • momencie że biega się z mieczem jeżeli
  • niea się z mieczem to nie jest się
  • jednostką
  • silną to również interesują d należałoby
  • w takim razie Zastanowić się i tutaj
  • właśnie nawiązanie do tego
  • co u pana doora mi się podało
  • wystąpieniu mianowicie praktyka praktyka
  • tego następnie jak my kolejne słowa
  • łączymy ze słowem Bóg bo teraz jak
  • wrócimy sobie do tego Jak powstają
  • schematy poznawcze to one właśnie tak
  • Powstają one powstają poprzez to
  • że I tu w tym momencie Przechodzimy 30
  • przechodzimy do tego jakie tego wszyst
  • konsekwencje Otóż obraz Boga Po pierwsze
  • to że on jest jak jest konkretny to że
  • on jest
  • teologii sobie że wszystko wzruszające
  • Ale
  • faktycznie że
  • języku my tego to że
  • toono profesorskie to jested toow
  • [Muzyka]
  • to jest coś zupełnie osobnego więc Po
  • pierwsze to w jaki sposób my tworzymy
  • narc czy jaki będzie obraz ten boga może
  • wpłynąć na to jak my mamy kontakt z tym
  • Bogiem Czy jeżeli my wyobrażamy sobie
  • Boga jako mężczyznę to ja jako kobieta
  • będę miała związek z tym
  • Bogiem albo jako mężczyzna jak będę
  • mie jaki ten bch dla mnie będzie czy ten
  • Bóg będzie okazywać empat czy też nie
  • czy będzie okazywać niezrozumienie czy
  • też nie I tutaj Chciałabym również
  • podkreślić to nie my trzym
  • nar narracja zupełnie gdzie indziej bo
  • można zobaczyć jest frekwencja
  • i to my jesteśmy nisz jak chodzi o
  • liczbę więc pierwsze to jest to bo takie
  • narracje tworzą nam skrypty czyli to cz
  • ja się spodziewam co ja antycypuje przez
  • kontakt z Bogiem Kolejna rzecz to jest
  • kształtowanie się schematów cech
  • wartościowanie tych schematów cech i w
  • tym momencie tutaj właśnie na slajdzie
  • pana doktora było jak
  • kobieta tak
  • materialna wszystkie słaba emocjonalna i
  • męskość wszystkie
  • ato jedna rz możemy wyobrazić sobie co
  • było gdyby gdybyśmy mieli obraz Boga
  • kobiety albo bliżej gdy było
  • więcej księży
  • kobiet którzy które które sobą i
  • teraz są autorytetem i są tym bliższym
  • obrazem T Tego posłannictwa w tym
  • momencie ja mogę sobie zwartości cechę i
  • schemat cech może mi się zupełnie
  • inaczej stworzyć mi jako powiecie razem
  • z wartościowanie pozytywnym tych cech
  • które są z Tey damskie bo to co się
  • dzieje zupełnym przypadkiem Kiedy
  • używamy języka to jest wartościowanie
  • tychże cech i im bardziej mówimy o Bogu
  • po męsku tym bardziej do Boga dajemy
  • wszystkie atrybuty które Boga do A to
  • oznacza że nie dajemy im tych atrybutów
  • kobietom Więc to może wpływać na to co
  • my o tych cechach myślimy i to może
  • wpływać w dalszej kolejności jak
  • kształtujemy swoją tożsamość co będzie
  • póki co nadal kobiety stawiać w sytuacji
  • No niżej a propos pierwszego wystąpienia
  • niestety mógł przyjąć czasem inną postać
  • niektórym żyłoby się
Pobierz transkrypcję (TXT)