Współczesne opowieści o Bogu w perspektywie badań psychologii narracyjnej | „Płeć Boga”
Opublikowano:
Rozwiń transkrypcję filmu
Współczesne opowieści o Bogu w perspektywie badań psychologii narracyjnej | "Płeć Boga"
- Dziękuję państwu zaproszenie od czego
- Dziękuję państwu zaproszenie od czego
- chciał proszę państwa zacząć psychia nyż
- takiego jest zacznijmy od tego a
- następnie zobaczymy
- jakia pytanie dlaczego płeć Boga jest
- ważna ale punkz teilo tyko Punk widzia
- każdej jednej osoby która jej relacji z
- Bogiem i jej relacji wobec siebie samego
- tego kim jest jak traktuje siebie więc
- zgodnie z psychologią narracją w tej
- chwili tutaj akurat cytuj bo tutaj
- psychologia filozofia narracyjna dla
- mnie osobiście Są s Są połączone i taką
- główną przyw jest to że człowiek jest
- zwierzęciem opowiadającym historię
- prymarny aktem naszego umysłu jest to że
- opowiadamy opowiadamy nie tylko o sobie
- i o świecie Tylko w ogóle nie możemy myś
- bez opowieści całe nasze myślenie jest
- zanurzone w języku Ale przy okazji bard
- specyficznie w języku ponieważ ma formę
- narracyjna i oczywiście tutaj można
- powiedzieć że w takim razie będzie to
- również kwestia pew zdolności bo
- oczywiście jeżeli powiemy że myślimy
- sposób nyny to nie każdy będzie to robić
- tak samo ustrukturyzowany sposób
- jak jak in inne osoby więc z jednej
- strony nie możemy inaczej z drugiej
- strony częścią pewnej Edukacji i tego
- szkolenia się w tym właśnie tą formę
- narracją
- móc m wewnętrz swojej głowy wymaga Tow
- treningu pej
- specjalizacji No i rzecz jasna nie
- wszyscy rodzimy się w takim miejscu tak
- szczęśliwej rodzinie żeby móc spokojnie
- sobie te formy tylko przyswajać ale
- również szkolić takim
- trzonem tego jak rozumiemy
- nyż
- Gilów
- ny bardzo odmienne punkty widzenia
- oczywiście łączy dlatego ja na przykład
- pozw sobie
- [Muzyka]
- pod
- ncie każd
- filozofów Pozwoliłam sobie zobrazować
- tymi kulam
- [Muzyka]
- w
- tym chodzi Czyli jeżeli my mówimy
- człowiek jest zwierzęciem opowiadającym
- historię to wskazuje nam na pewną
- czasowość tego że historię opowiadamy
- nasza historia ma jakiś początek jakieś
- rozwinięcie jakie Zakończenie I po
- pierwsze dzieje się tuj teraz ale ja
- kiedy tworzę tą swoją historię nie mogę
- nie odnosić się i do wcześniejszej
- historii swojego własnego życia i do
- historii
- kulty swego pokolenia miejsca z którego
- wyr możem psychicz zwrócić uwagę na
- aspekty czasowości my możemy być osobami
- które w przeszłości nasze teraźniejsze
- historie tak naprawdę są historiami
- przeszłymi I analogicznie można
- powiedzieć jak myślimy tej czasowości
- kiedy bardziej wchodzimy w przyszłość
- przeszłość a dzieje teraz tylko że
- konceptu ną historię możemy tendencje w
- jedną albo drugą stronę kolejną rzeczą
- która jest niezbędna w tej koncepcji
- jest refleksyjność i to jest ta RCZ
- która będzie najbardziej zróżnicowana
- kra będzie najbardziej związana z
- jakimiś naszymi
- osu natomiast założenie jest takie że
- niezależnie od tego jaki mamy poziom
- edukacji jako ludzie mamy jakąś
- refleksyjność i Chociażby przez swoje
- akcje nawet jeżeli wprost nie zadamy
- sobie pytania o to kim jesteśmy i do kim
- zmierzamy to odpowiemy sobie na te
- pytania poprzez To co robimy bo jesteśmy
- zmuszeni do tego żeby coś wybrać i te
- nasze wybory są odpowiedzią na to co
- wartościujący tą refleksyjności kim
- jestem jak rozumiem otaczający m świat
- ale również co jest dla mnie wartością
- Jaki jest mój sens życia i czy ja to
- zrobię mniej lub bardziej sposób właśnie
- naukowy To jest osobna kwestia No i
- tutaj z punktu widzenia tego wystąpienia
- najważniejszy trzeci punt czyli zenie
- świ społeczny świat społeczny polega
- tutaj na tym że ja bez RAM nie mogę
- sobie po prostu zacząć tworzyć na rac ja
- tych ram potrzebuję ja potrzebuję metan
- narracji można powiedzieć tu
- gdzie mikr narracji potrzebuję
- jakiegokolwiek punkt zaczepienia
- Człowiek nie jest zawieszony w próżni i
- bez narracji który uczy się
- po prostu konstruować nie mo i teraz
- przechodząc już bardziej
- [Muzyka]
- psych poznawczą która zwraca uwagę jak
- wygląda tworzenia się
- właśnie
- nazywam Możemy zacząć od tego że jak
- ludzie Posługujemy się
- pozy wyzej wi
- stereotyp ale również schem cech
- konkretnych osób jak Skry skrypt
- konferencji gdybyśmy nie mieli
- konfer dzięki temy
- [Muzyka]
- TR zwrócić uwagę że on będzie też
- rzeczywistość zakrzywiać dlatego że my w
- tym momencie Przy zaktywizowany
- schemacie będziemy szukać
- informacją się proroctwo czyli
- interpretując sytuację będziemy już
- zachowywać się zgodnie z sytuacją którą
- żeśmy zinterpretowali w taki nie inny
- sposób innymi schematy poznawcze z
- jednej strony działają na naszą korzyść
- ponieważ nie
- jesteśmy kulturowo oderwani od tego co
- się dzieje Oczywiście jak idziemy do
- innej kultury możemy nie mieć tutaj
- pojawia że mamy całą wizę Tylko że ona
- niekoniecznie zawsze jest uświadomiona
- natomiast natomiast jeżeli już
- zaktywizować z drugiej strony możemy
- antycypować przecpac konkretnych zdarzeń
- zachowywać się w taki sposób żeby
- spełnić
- n
- sy teraz powi że
- ncy które będą definiować jestem jako
- bohater czy ja jestem w ogó pierwszą
- bohaterką swojej op SW op Czy jestem
- bohaterem SW
- op to wartościować więc możemy również
- powiedzieć że głębokie schemy nyne
- kreować tożsamości to są również schemy
- poznawcze tylko że bardziej bardziej
- skomplikowane mówiąc to chciał
- nawiązać t pier zanen świat społeczny
- skąd schematy poznawcze
- bior oczywiście metrac k
- narzucają
- porząd przed
- wszystkim gł źródłem schematów poznawczy
- które
- Osobiście uważam że Met narracje
- trzymają się świetnie po prostu w tej
- chwili mamy ich jeszcze parę więcej a
- pytanie jest I tutaj właśnie to to jest
- to to miejsce gdzie
- chciałabym nawiązać do do tej naszej
- dyskusji która tutaj się wcześniej
- wywiązała mianowicie kiedy my można
- powiedzieć że coś jest niszowe A kiedy
- można powiedzieć że coś jest
- mainstreamowe kiedy jesteśmy w swojej
- własnej bańce tego czym się zajmujemy i
- Skąd czerpiemy informacje i co dla nas w
- takim razie będzie w pewnym sensie
- narracją A może w tym momencie to jest
- mikr
- narracja tylko my jesteśmy związani z
- tym co co dzieje się należałoby może
- zapytać studentów którzy ku mojej dumie
- przyszli
- [Muzyka]
- więc no i w tym momencie co tutaj jest
- tak naprawdę mainstreamowe Skąd my to
- czerpiemy tutaj znowu wracając do myśli
- filozoficznej co będzie żywą tradycją
- jak powiedział Czyli co za chwilę będzie
- tradycją co za chwilę będzie obrazem
- Boga bo w tym momencie można powiedzieć
- że każdy kto ma tiktok jakieś inne Med
- społecznościowe może tworzyć swoją
- narrację i może związku z tym postarać
- się o to ażeby swój punkt
- widzenia właśnie swoje schematy
- poznawcze narzucić innym jeżeli to się
- uda to kto wie może to jest następna
- metanarracja która jest
- w związku z tym teraz to wszystko chciał
- połączyć bez powodu z Bogiem dlatego
- że głęboki sens z tego tytułu
- że będzie
- tocja to jest również
- [Muzyka]
- SP
- pozytyw zobaczyć jakie w tej chwili mamy
- opowieści o Bogu w takiej kze tego co
- tradycyjnie nazywamy metrac w związku z
- tym mam dla państwa trzy
- filmy które mają nie Obra
- Boga zyć
- w tego typu kulturze my w ogóle
- przedstawiamy Boga jako kobietę więc
- odpowiedź
- nie patriarchat i tam w ogóle filmy
- religijne zazwyczaj
- są trzymają się tego że jeżeli USI być
- kontrowersyjne to robią to w standardowy
- sposób co jest w sumie taką ironią
- kontrowersji
- Natomiast jeżeli mamy filmy które nie
- usiłują być kontrowersyjne natomiast
- mają wątek religijny mają tam spotkanie
- z bogiem
- to to raczej jest
- mężczyzna zobaczył statystyki
- dotyczące t jak przedstawi jest szata
- czy jako kobieta czy jako mężczyzna
- dalej będzie
- mężczyzna ale jest więcej diabłów kobiet
- [Muzyka]
- i tutaj właśnie może to jest
- miejsce było prof wystąpieni k jest
- gna świat wygląda tak jak wygląda nie
- wygląda Świat więc pytanie jest bardzo
- proste trzyma narc Czyli kto opowiada o
- Bogu więc jeżeli
- weźmy popularną DJ opadają mężczyźni
- jest
- ogromna dysproporcja pomiędzy
- którzy kobietami
- ałna Niezależnie od tego kim jest
- bater mężczyna pun
- Wiz jest osoba która ma i może
- wiszy film do którego zpow studenci że
- obł do
- tej nie
- polecam wątek
- filozofic pież SP tak
- [Muzyka]
- Bogiem to jest ogromne wyzwanie że żeby
- to pokazać w kinie moim skny zaniem to
- się nie udało ale to zostawiam do
- państwa ocenę Natomiast co tutaj widzimy
- interesującego prz wszystkim nielicznych
- filmów gdzie faktycznie Bogiem jest
- kobieta przy przez chwilę to jest
- Spencer którą państwo tutaj widzą jako
- tą postać gjc Ale co jest też
- interesujące w tym filmie mamy Boga w
- trzech osobach bo mamy
- również syna i Mamy również Ducha
- Świętego w postaci
- tej
- natomiast ja mo zostawię
- tutaj zwiąku
- minut jakie będą relacje między nimi
- Natomiast to co wydało mi się tutaj
- najbardziej interesujące to jest to że
- tam mamy wątek cierpiącego mężczyzny po
- stracie córki najpierw objawia się bóg
- jako kobieta dlatego że
- najpierw Kobi mówi bo teraz nie
- poradzisz sobie z tym
- teraz potrzebujesz zrozumienia teraz
- potrzebujesz empti teraz potrzebujesz
- dlatego jestem kobietą natomiast dalszej
- części filmu bó pojawia się jak
- ten to dlatego że w tym etapie jest
- powiedziane
- że
- bohater wszystko po prostu
- Innymi słowy zadaniowość która dzieje
- się zadaniowość wymagania działanie jest
- pokazane Tak mamy
- progresywne ale to jest tylko otoczka do
- tego żeby stereotypowe
- cechy pokazać do tego to jest wykorzyst
- i tutaj jest kobietą pojawia kś czeka na
- Boga to trzeba cały FM
- wytrzymać natomiast to jest saty
- fmż
- zaznaczyć jak ktoś jest bardziej kobieco
- delikatny to trzeba się uzbroić żeby
- film
- natomiast na co trzeba zwrócić uwagę to
- jest że kobieta jest wykorzyst
- dlatego to jest
- kobieta nie jest narracja specjalnie o
- którą nam chodzi jeżeli mieliśmy cieszyć
- idziemy stronę jakś równości jest
- infantylny bardzo specyficzne poczucie
- humoru Ależ
- bcy kolejny wątek taki naprawdę najmniej
- związany z Bogiem któ
- postanowiłam zę współczes są również
- opowieści które są inspirowane
- nie Bogiem które
- zwyczaj proszę państwa kobiet Wonder
- które są w tych
- opowieściach boginiami można powiedzieć
- natomiast dlaczego ja postanowiłam o
- nich wspomnieć dlatego że one są
- przykładem któ dzieje się w sztuce
- masowej a żeby damskie postacie które ma
- sił sprawczość i boskość dostają
- atrybuty stereotypowo męskie czyli nie
- pokazuje się styp damskich cech tak jak
- empatia komunikacja opiekuńczość jako te
- które są źródłem
- siły siła musi być rozumiana w tym
- momencie że biega się z mieczem jeżeli
- niea się z mieczem to nie jest się
- jednostką
- silną to również interesują d należałoby
- w takim razie Zastanowić się i tutaj
- właśnie nawiązanie do tego
- co u pana doora mi się podało
- wystąpieniu mianowicie praktyka praktyka
- tego następnie jak my kolejne słowa
- łączymy ze słowem Bóg bo teraz jak
- wrócimy sobie do tego Jak powstają
- schematy poznawcze to one właśnie tak
- Powstają one powstają poprzez to
- że I tu w tym momencie Przechodzimy 30
- przechodzimy do tego jakie tego wszyst
- konsekwencje Otóż obraz Boga Po pierwsze
- to że on jest jak jest konkretny to że
- on jest
- teologii sobie że wszystko wzruszające
- Ale
- faktycznie że
- języku my tego to że
- toono profesorskie to jested toow
- [Muzyka]
- to jest coś zupełnie osobnego więc Po
- pierwsze to w jaki sposób my tworzymy
- narc czy jaki będzie obraz ten boga może
- wpłynąć na to jak my mamy kontakt z tym
- Bogiem Czy jeżeli my wyobrażamy sobie
- Boga jako mężczyznę to ja jako kobieta
- będę miała związek z tym
- Bogiem albo jako mężczyzna jak będę
- mie jaki ten bch dla mnie będzie czy ten
- Bóg będzie okazywać empat czy też nie
- czy będzie okazywać niezrozumienie czy
- też nie I tutaj Chciałabym również
- podkreślić to nie my trzym
- nar narracja zupełnie gdzie indziej bo
- można zobaczyć jest frekwencja
- i to my jesteśmy nisz jak chodzi o
- liczbę więc pierwsze to jest to bo takie
- narracje tworzą nam skrypty czyli to cz
- ja się spodziewam co ja antycypuje przez
- kontakt z Bogiem Kolejna rzecz to jest
- kształtowanie się schematów cech
- wartościowanie tych schematów cech i w
- tym momencie tutaj właśnie na slajdzie
- pana doktora było jak
- kobieta tak
- materialna wszystkie słaba emocjonalna i
- męskość wszystkie
- ato jedna rz możemy wyobrazić sobie co
- było gdyby gdybyśmy mieli obraz Boga
- kobiety albo bliżej gdy było
- więcej księży
- kobiet którzy które które sobą i
- teraz są autorytetem i są tym bliższym
- obrazem T Tego posłannictwa w tym
- momencie ja mogę sobie zwartości cechę i
- schemat cech może mi się zupełnie
- inaczej stworzyć mi jako powiecie razem
- z wartościowanie pozytywnym tych cech
- które są z Tey damskie bo to co się
- dzieje zupełnym przypadkiem Kiedy
- używamy języka to jest wartościowanie
- tychże cech i im bardziej mówimy o Bogu
- po męsku tym bardziej do Boga dajemy
- wszystkie atrybuty które Boga do A to
- oznacza że nie dajemy im tych atrybutów
- kobietom Więc to może wpływać na to co
- my o tych cechach myślimy i to może
- wpływać w dalszej kolejności jak
- kształtujemy swoją tożsamość co będzie
- póki co nadal kobiety stawiać w sytuacji
- No niżej a propos pierwszego wystąpienia
- niestety mógł przyjąć czasem inną postać
- niektórym żyłoby się