W teatrze nie ma Boga… | „Płeć Boga”

Rozwiń transkrypcję filmu

W teatrze nie ma Boga... | "Płeć Boga"

  • zatytułował swoje wystąpienie w teatrze
  • zatytułował swoje wystąpienie w teatrze
  • Nie ma Boga ale
  • tak kontynuacja może być bardzo różna
  • czy nie ma Boga ani bogini albo jesteś
  • film wszystko z cudowną Rol która zą
  • aktorkę i ona tam mówi że te to
  • wszystkie religie świata złączone w
  • jedną a my jesteśmy bogami boginiami i
  • proszę państwa tak naprawdę każde z tych
  • twierdzeń jest prawdziwe bo dzisiaj te
  • rozumiemy jako
  • amorficzny wielofunkcyjny twór który nie
  • ma początku nie wiemy jak powstaje nie
  • wiemy Dokąd zmierza tak naprawdę nie ma
  • defin ką możemy precyzyjnie te
  • w szkole zazwyczaj uczymy się o
  • religijnych początkach teatru Ale obecny
  • stan wizy to podważa pozwalać
  • stwierdzenie że pierwsze formy teatralne
  • które nazywamy Prot teatrem świadczą o
  • czym z goła innym to jest mniej więcej
  • paleolit 30 lat wstecz w X wieku teatr
  • zwłaszcza anglos coraz mniej byli
  • skłonni ufać tej rytualnej teorii Gene
  • teat aric Badan etnograficzne które
  • znacznie rozszerzał i odsuwał w
  • przeszłość początki teatru dziś już
  • wiemy że teatr jest tak stary jak
  • ludzkość obecnie przyjęte teorie wiążą
  • powstanie prote atru czyli formy przed
  • teatralnej performatywnej nie z
  • elementami mistyki obrzędu czy religii
  • ale z życiem codziennym i z biologią
  • naszego mózgu Nikołaj jewreinow urodzony
  • 1879 roku modernistyczny artysta totalny
  • o takich ambicjach też badacza Twierdził
  • że człowiek ma teatralności badał
  • teatralną naturę ludzkich zachowań
  • twierdzi że człowiek instynktownie
  • zmienia rzeczywistość w kreację i że ta
  • potrzeba teatralności jest wszechobecna
  • przed estetyczna oraz jest źródłem
  • wszelkich znanych nam działań
  • kulturotwórczy jak podsumował jego
  • badania profesor
  • jfa początek cytatu najprostszy ale
  • niezwykle istotny wniosek z
  • rozważań gdyby je przyjąć kompleksowo
  • byłby wic zaskakujący teatr nie narodził
  • się kiedyś raz raz na zawsze teatr
  • rodził się wielokrotnie A co więcej
  • rodził się nieustannie na naszych oczach
  • w niezliczonych naszych życiowych
  • poczynaniach których matką jest
  • przyrodzona nam i przemożnie nami
  • władająca teatralność jein pisał 100 lat
  • temu o instynkcie natomiast lata 80 XX
  • wieku przyniosły badania amerykańskich
  • neurofizjolog dotyczące między innymi
  • roli pamięci w formowaniu się struktur
  • ludzkiej świadomości pamięci definiowane
  • jako zdolność do Powtórzonego zachowania
  • określa się ją jako pamięć
  • c nie ką SK nacz powtórzeniu ale
  • przetworzenia jak PR
  • prowo czy
  • Jestm właśnie przetworzone
  • powtórzenie profes trzeba Zac się
  • przyzwyczaić strasznej myśli teatralne
  • jestu teor
  • uznawana jest za jed z głównych źródeł
  • Kultury życia społecznego jest starsza
  • niż wszelkie obrzędy czy rytuały
  • zwierzęta się
  • teu kulturach zabawa i rytuał łączą się
  • jednym
  • performatywny teatralny dział pierwszymi
  • zdefiniowanymi formami Prot teatralnymi
  • są maskowania się myśliwych i Panty myśl
  • czyli rodzaje performansów które miały
  • przygotować polowania był to rodzaj
  • treningu fizycznego później Połącz z
  • Marią sympatyczną
  • Zlin szczęśliwego finu
  • polowania zdobyciem dużej ilości
  • pożywienia odbywały się wzi
  • wzyw podchodzeniu
  • zwierzyny
  • zwierząt potek zwią zdobywaniem żywienia
  • Jednym z pierwszych najważniejszy
  • elac lzi do zwierząt późni także będąc
  • łącznikiem człowieka z duchem zwierzęcia
  • odkryte malowidła nalne pokazują
  • pierwsze formy masek czyli człowieka z
  • głową zwierzęcia i to są proszę państwa
  • zarówno Znane nam malo z Lasko jak i z
  • jaser gdzie mamy po prostu cały
  • przepiękny przegląd
  • ówczesnych No działań scenograficznych
  • tak naprawdę bo są tam właśnie postaci
  • ludzi ubranej w maski zwierzęce ale też
  • fragmenty kostiumów antrop teatr
  • podkreślają paradoks maski zasłania
  • twarz ukrywa tożsamość noszącego a
  • jednocześnie odsłania i wyzwala
  • prawdziwą naturę człowieka lub pozwala
  • mu bez wstydu i skrępowania zagrać
  • innego odkrycia antropologów jak
  • świadectwa podróżników dotyczące tadzyk
  • tów Indian kalifornijskich czów i
  • buszmenów pozwalają przyjąć że wszystkie
  • pla masami teatralnych rytuałach
  • stopniow pierwotne
  • gł cel zapewnienie pożywienia maska
  • przekształca się w artefakt wyposażony w
  • duszę fetysz niezbędny do Magicznych
  • szamańskich zabiegów rodzi się
  • świadomość podwój maska a pod ludzka
  • twarz maska zaczyna być traktowana jako
  • pomost środek kontaktu z pierwotną
  • częścią dzikiej natury s sł wywodzi się
  • z języka arabskiego i oznacza błazna
  • żart ale także coś zmienionego i
  • przekształconego Grecy słowa prosopon co
  • się tłumaczy jako twarz maska i osoba
  • dramatu natomiast Rzymianie persona
  • odwołują się do akustycznych cech maski
  • bo ona po prostu pozwalała z wielokrotny
  • dźwięk w czasach wczesnochrześcijańskich
  • na maskę stosowano określenie larwa czy
  • zły duch antropologia teatru traktuje
  • maskę nie tylko jako rekwizyt
  • przesłaniający twarz ale przede
  • wszystkim jako niezbędny element do
  • komunikacji zarówno ze światem
  • mistycznym z bogami ze zmarłymi ale
  • także z sobą samą
  • maska jest na granicy życia i śmierci
  • tego co żywe I co martwe tego co ludzkie
  • i nieludzkie zawiesza rzeczywistość
  • między nieżywi materią cm maska jest
  • wykonana czyli to jest g skóra drewno
  • mielone muszle a ludzkim ciałem jest
  • jednocześnie czymś wzniosłym Czemu
  • przypisujemy znaczenie symboliczne
  • mistyczne religijne ale po użyciu staje
  • się doskonale oka Dorota Sowa mokrą
  • ścierką w spoconych dłoniach
  • związana człowiekiem zarówno przez swój
  • kształt to że wy użycia
  • narzędzi musi być przez człowieka an
  • zawsze Material przedmioty narzę
  • Wyobraż będącego w najbliższym z nią
  • kontakcie jest naszym wehikułem świata
  • Mistycznego maska jest najstarszym
  • elementem performatyw teatralny
  • jeżeli w
  • teatrze właś maska właśnie możemy
  • dyskutować czy maska ma
  • płeć maskę ze sobą w wielu kulturach
  • maska jest podstawowym elementem
  • teatralizacji oraz głównym niezbędnym
  • rekwizytem mistycznej transmisji w świat
  • bogów i duchów świadczą o tym chociażby
  • nadawane mas określenia właśnie w
  • różnych kulturach pojemnik
  • rzeczywistości metafizycznej bateria
  • Boskiej energii nieruchoma ekstaza
  • piękno tajemniczej głębi mas stosuje się
  • podz Rig od animizmu przez szamanizm
  • buddyzm podczas odprawiania kultu
  • przodków zmarłych przez szeroko pojęte
  • inicjacje nauka zasad życia społecznego
  • także rytuały związane z naturą z
  • płodnością zmi z pogrzebami obrzędami
  • wojennymi czy karnawałowymi teatrach
  • wschodu maska służy przemianie
  • tożsamości aktora maska to sakum to
  • depozytariusz pamięci mitycznej
  • mistycznej drzwi do innego wymiaru
  • rzeczywistości maska ma też stworzyć
  • postać zobrazować ist stan psy
  • co ciekawe proszę państwa że w teatrach
  • wschodu maski zarówno bóstw jak i ludzi
  • mają ludzkie rysy natomiast fantastyczne
  • są tylko maski
  • demonów czasem coraz bardziej staje się
  • działem sztuki ważna estetyka cho
  • całkiem pozbawiona magii bo praktyka
  • Teatralna nakazuje do określać postać w
  • sposób zrozumiały dla
  • [Muzyka]
  • Widza Chciałam pokazać pież wskiej
  • zą maska wyznacznikiem aktorskiej
  • profesji jest bardzo trudna do ożywienia
  • doan mistrzostwa
  • trwa długo i jest niemal mistycznym
  • rytuałem jest to czas na dokonanie
  • przemiany aktora postać ponieważ aktor
  • ma jakby stracić swą ludzką osobowość a
  • zyskać No właśnie tą bosko
  • teatralną jest to czas na dokonanie tej
  • właśnie przy żeńskiej trwa to najdłużej
  • tam właśnie mają państwo na tej czce są
  • projekty makijażu ponieważ ta przemiana
  • jest trójstopniowa Czyli mamy twarz
  • potem jest makijaż a potem jest Doo
  • nałożona
  • maska maska w teatrach Wschodu jest
  • szczególnie cenna i chroniona
  • przekazywane są wodach aktorskich z
  • pokolenia na pokolenie teat na konwencji
  • długiej
  • tradycją rzeczywistości ale mają
  • stworzyć osobny świat tajemniczy
  • nieznany fantastyczny maska właśnie
  • pozwala od człowieczy aktora i wiary
  • zagrać grei piw
  • wschodu ale był jednorazowe
  • proszę skończonym spektaklu Zan swo mas
  • jak taką ofiarę i
  • podziękowanie SPA
  • wielkość i godność tych co odeszli prika
  • zamaskowanego jest on sobą a
  • jednocześnie innym został natchniony
  • tajemnicą szalonego bóstwa duchem
  • dwoistości istnienia który żyje w masce
  • i którego ostatnim potomkiem jest aktor
  • z czasem teatr antyczny wypracował
  • podobnie wschodu Określ typek
  • pozwalające widz na natychmiastową
  • identyfikację osoby
  • dramatu 76 natomiast zarówno w chińskim
  • jak w japońskim
  • poze przywołanie zmarły i zapy
  • kie dekretami na początku dr
  • Tysiąclecia TR Takie przykłady Tey chyba
  • były Trę Mał skuteczne bo tak 1092 rok
  • dekret ksawa cytowan wce Czechów władca
  • zabrania urządzania
  • ryczaj drogach spok
  • wy
  • natomiast Z7
  • roku
  • opisów
  • potworów a odnosi się PR pa do obrzędów
  • urządzanych diecezji Gnieźnieńskiej
  • skecz
  • dekretów cały cz pież
  • kojny STK arcybiskupa
  • janisława roku
  • zawiera
  • kę podstwa
  • maski opisywane były jako duchów
  • nieczystych ale jednocześnie powyższe
  • dekrety są d n świadectwem jak silna
  • była ich moc jak zakorzenione w życiu
  • ówczesnych
  • Słowian muzeum Opolu są maski k
  • prawdopodobnie były to są jedyne które
  • znamy czasów
  • wczesnochrześcijańskich prawdopodobnie
  • był
  • używane tych obrzędach występy Europie
  • na przełomie i
  • staa
  • podem z realizmem Atem kzc
  • laborator ru
  • [Muzyka]
  • wż rosyjscy
  • skz mas oba się marionetkowy asek
  • rzywa tozan
  • masa była dla nich symbolem świata bez
  • Boga zastanawiałam się wyciągnąć te
  • aspekty boskie i
  • płciowe w teatrze oczy Trudno tutaj nie
  • pochylić się nad oczywistym ogromnym
  • potencjałem teatralnym zabijanym
  • zmartwychwstają Bogu mamy Ozyrysa diosa
  • i Chrystusa to trzy postaci które tak
  • mocno wpłynęły na rozwój teatru bo
  • początkiem nowożytnego teatru
  • europejskiego
  • c frag ś opisujący maru Zab
  • pryczak greckiemu
  • najstarszych alb najstarszy drat znamy
  • powstał jak się ocenia między 3000 a00
  • lat przed nasz erą to misterium
  • cerem czci Ozyrysa odnajdujemy
  • dramatyczne procesy ficzne ich bohaterem
  • jest animowana przez kobietę lalka będąc
  • wizerunkiem samego Boga iiz i ozys mocno
  • podkreślą swoją seksualność ta
  • seksualność jest imn częścią widowisk
  • poświęcony kolejne wersje wyrosły na
  • teatral wydarzeń Wielkanocnych drat
  • misterium nie zajmują się kwestiami
  • płciowymi ale Głównymi bohaterami
  • historii i aktorami mężczyźni
  • ale ponieważ tak masa jest Nazwijmy to
  • bezpłciowa trzy wymion postaci
  • zdecydowanie męskie to żeby tak pewną
  • równowagę zachować to chciałam taki
  • Akcent kobiecy na
  • zakończenie lcz teorią teatru chciałam
  • państwa zaprosić do Japonii I
  • opowiedzieć państwu o bogini
  • amaterasu to jest najważniejsze wstwo
  • szne spokojna zrównoważona słońca
  • twórczy rolnictwa PWA Budownictwa
  • państwowości ponieważ jej wnuk był
  • pierwszym cesarzem Japonii rodzice jako
  • te najmądrzejsze z rodzeństwa powierzyli
  • władzę nad światem bogów i ludzi bardzo
  • źle to przyjął jej brat susano który był
  • Bogiem wiatru i
  • burzy bardzo jej dokuczał ona miała
  • anielską cierpliwość znosiła różne
  • głupie numery swojego brata ale w momen
  • PR pań przesadził ona miała SW kochaną
  • on OBD ze skóry
  • i rozp Skrę
  • już było za dużo obrażona postanowiła
  • zniknąć schowała się w jaskini zawaliła
  • wielkim kamieniem wejście do jaskini
  • nastała ciemność wład złe moce No i
  • przestało być zabawnie fajnie na ziemi
  • wszystkie bóstwa Zjednoczone w tym
  • przerażeniu zaczą błagać żeby odwaliła
  • kamień wróciła na świata wraz z nią
  • wszystko co dobre ale bezskutecznie i
  • wtedy bogini
  • przed że
  • ponieważ
  • najed
  • zadzi duchów by widoczną odwróciła do gó
  • nogami tańczyć stopujący
  • ten spó
  • jest proszę
  • państwa tańczyła zają
  • czam i od tego śmiechu proszę państwa
  • ten taniec nazwano kagura czyli śmiech
  • Bogus radosny hałas i pochwalne teksty
  • które amen zum w czasie tego tańca
  • wygłaszał pod adresem szefowej wybawił
  • zaciekawiony amaterasu z jaskini w
  • związku z tym powróciło na ziemię dobro
  • słońce życie i radość a bóstwa uznały że
  • powinno się je czcić tańcem śpiewem i
  • muzyką uznano niebiański rodowód tańca i
  • tak proszę państwa 5000 lat temu powstał
  • wszystkich japońskich form teatralnych
  • kagura jest tańczona przez dzieic
  • kapłanki Media
  • zwane one osiągają Trans czasie tego
  • tańca uważane są za boskie wcielenia i
  • Proszę państwa do dziś występują przy
  • świty w
  • każdym z obrzędów i przy wielu
  • świątyniach są albo teatry albo sceny na
  • których właśnie
  • kapłanki tańczą a już na wą do Europy
  • kiedyś dawno Rozmawiałam z profesorem
  • deem czy naszym teologicznym papieżem że
  • kto powinien być właśnie taką istotą
  • boską w teatrze i pan profesor stwierdzi
  • że teatru jeżeli w ogóle ktokolwiek
  • miałby być to powinna być że jest
  • boginią płodności wegetacji jest tą
  • która przyniosła porządek prawa Boskiego
  • i prawa rządzącego światem czyli
  • porządek życia i umierania to ona ma moc
  • rozdawania nadawania siły życiowej i
  • porządkowania energii natury
  • poso Mat przeżywa dramat szczęście
  • ża d
  • każdego że skoro każdy korzysta z darów
  • przyrody to każdy ma też prawo korzystać
  • z darów Kultury odprawiany w czasie
  • misteriów
  • [Muzyka]
  • ambiwalentna archetyp wiecznej przemiany
  • Boska moc uruchamiająca wegetację
  • łącząca tajemnic cień śmierć wodzenie i
  • płodzenie kobieta matka źródło życia tak
  • naprawdę wszystko jest potrzebne żeby
  • teat był cała istota teatru proszę
  • państwa tak rozpocz taki Wach przed
  • państwem bezpłciowa maska męskie
  • ińskie ód
  • teatralne mus sobie państwo wybrać na
  • własny rachunek Bardzo dziękuję
Pobierz transkrypcję (TXT)